09 Бугу, 2024
Кыр Рус Eng
little middle big
fbgpgp rss
mobile logo
Кыргыз Республикасынын
Юстиция министрлиги
search
Урматтуу сайттын көрүүчүлөрү жана достор! Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлигинин расмий сайтына кош келиңиздер! Урматтоо менен Кыргыз Республикасынын Юстиция министри Аяз Баетов!

Электрондук кабылдама

+996 (312) 62-62-10 (+195)

Бишкек ш., Жаш Гвардия проспекти 32

ep@minjust.gov.kg

Дү-Жм, 09:00-18:00


Ишеним телефону:

+996 (312) 65-10-10

СУРОО БЕРҮҮ

Ар бир көрсөткүч боюнча маалымат, анын ичинде статистикалык маалыматтар


Глобалдык атаандаштыкка жөндөмдүүлүк индекси GCI 4.0болгон глобалдык изилдөөлөр жана экономикалык атаандаштыкка жөндөмдүүлүгү боюнча дүйнөдөгү өлкөлөрдүн аны коштогон рейтинги.
Бул индекс Бүткүл дүйнөлүк экономикалык форумдун ( мындан ары - WEF ) методологиясын колдонуу мененжалпыга жеткиликтүү статистиканын жана башкы директорлордун глобалдык сурамжылоонун жыйынтыктарынын негизинде аныкталган - жыл сайын жүргүзүлгөн кеңири изилдөө.WEF өнөктөш уюмдардын тармагы менен бирге – баяндамада талдоого алынган өлкөлөрдүн алдыңкы илимий институттары жана уюмдары.
Глобалдык атаандаштыкка жөндөмдүүлүк индекси экономикалык өнүгүүнүн ар кандай деңгээлдериндеги дүйнө өлкөлөрүнүн атаандаштыкка жөндөмдүүлүгүн деталдуу мүнөздөгөн 114 өзгөрмөлөрдөн турат. Өзгөрмөлөрдүн жыйындысы компаниянын жетекчилеринин глобалдык сурамжылоонун жыйынтыктарынын үчтөн экиси (изилденген өлкөлөрдөгү бизнес-климатка таасир этүүчү факторлордун кеңири спектрин камтуу үчүн) жана үчтөн бир бөлүгү жалпыга жеткиликтүү булактардан (статистика жана жүргүзүлгөн изилдөөлөрдүн натыйжаларынан) турган эл аралык уюмдар тарабынан үзгүлтүксүз негизде чыгарылат). Бардык өзгөрмөлөр улуттук атаандаштыкка жөндөмдүүлүктү аныктоочу 12 эталондук көрсөткүчкө бириктирилген:
Мекемелердин сапаты.
Инфраструктура.
Макроэкономикалык туруктуулук.
Ден соолук жана башталгыч билим берүү.
Жогорку билим берүү жана кесиптик билим берүү.
Товарлар жана кызмат көрсөтүүлөр рыногунун эффективдүүлүгү.
Эмгек рыногунун натыйжалуулугу.
Финансы рыногун өнүктүрүү.
Технологиялык өнүгүү деңгээли.
Ички рыноктун көлөмү.
Компаниялардын атаандаштыкка жөндөмдүүлүгү.
Инновациялык потенциал.
 
Индексти түзүүдө биз дүйнөнүн ар кайсы өлкөлөрүнүн экономикасы өнүгүүсүнүн ар кандай баскычтарында турганын эске алдык. Өлкөнүн атаандаштыкка жөндөмдүүлүгүнүн өсүшү үчүн жеке факторлордун мааниси старттык шарттар менен же мамлекетти өнүгүү призмасы аркылуу башка өлкөлөргө карата жайгаштырууга мүмкүндүк берүүчү институционалдык жана структуралык мүнөздөмөлөр менен байланышкан.
«Мекемелердин сапаты» көрсөткүчү төмөндөгү субиндекстерди камтыйт:
- уюшкан кылмыштуулуктан бизнестин чыгымдары;
- атайылап өлтүрүүлөрдүн саны;
- террордук чабуулдардын жыштыгы жана катаалдыгы;
- милициянын ишенимдүүлүгү;
- социалдык капитал;
- бюджеттин ачыктыгы;
- сот бийлигинин өкмөттөн көз карандысыздыгы;
- менчик укуктарын коргоо;
- автордук укукту коргоо,
- жер мыйзамдарынын сапаты;
- аудит жана бухгалтердик эсептин стандарттарын өркүндөтүү;
- кызыкчылыктардын кагылышын жөнгө салуу;
- корпоративдик башкаруунун сапаты;
- комплекстүү ченемдик укуктук актыларда укуктук базанын натыйжалуулугу;
- мамлекеттик жөнгө салуу жүгү;
- талаштарды чечүүдөгү мыйзамдык базанын натыйжалуулугу ;
- Электрондук өкмөт,
- коррупцияны кабыл алуу;
- саясий чөйрөнүн туруктуулугун камсыз кылуу;
- жаңы чакырыктарга ыкчам жооп берүү;
- мыйзамдык базанын санариптик бизнес моделдерине ыңгайлашуусу;
- узак мөөнөттүү көз карашы бар,
- энергиянын натыйжалуулугун жөнгө салуу;
- энергиянын кайра жаралуучу булактарын жайылтуу;
- айлана-чөйрөнү коргоо боюнча келишимдерге катышуу.
 
Doing Business рейтинги (индекс) жана анын компоненттери жөнүндө маалымат
 
Дүйнөлүк банк жыл сайын дүйнөнүн ар кайсы өлкөлөрүндө өз бизнесин ачууда жана жүргүзүүдө кыйынчылыктардычагылдырган Doing Business рейтингин жарыялайт. Бул рейтинг инвестициянын агымына таасирин тийгизген жана мамлекеттин жашоо деңгээлине оң таасирин тийгизген өлкөдөгү бизнес-климаттын деңгээлин чагылдырган.
Рейтинг ишкердикти жөнгө салуунун 10 индикаторунун негизинде, ишкердин мамлекеттик талаптарды сактоо убактысын жана чыгымын эске алуу менен түзүлдү:
(1)жаңы ишкананы каттоо,
(2)курууга уруксат алуу;
(3)электр менен камсыздоо системасына туташтыруу;
(4)мүлктү каттоо;
(5)кредиттерди алуу;
(6)миноритардык инвесторлорду коргоо;
(7)салык салуу;
(8)эл аралык соода;
(9)келишимдердин аткарылышын камсыз кылуу,
(10)        кудуретсиздик жөнүндө чечим.
 
Ар бир көрсөткүч бирдей салмакка ээ болгон . Ошол эле учурда алар эске алынган эмес макроэкономикалык саясат, инфраструктуранын сапаты, эмгек көндүмдөрү, валюта курсунун өзгөрүшү, инвесторлордун пикири, коопсуздук жана коррупциянын деңгээли сыяктуу өзгөрмөлөр. Дүйнө өлкөлөрүнүн бизнес чөйрөсү каралды саясий аспектилерди эсепке албастан, мамлекеттик жөнгө салуунун деңгээлинде гана.
2015-2019, 2022-2023-жылдар үчүн ар бир конкреттүү рейтинг жана компонент боюнча Кыргыз Республикасынын позициясына талдоо
 
Даярдалган отчетторго ылайык, 2015-2019-жылдар аралыгында Кыргыз Республикасы “Институттардын сапаты” көрсөткүчү боюнча 22 позицияга жакшырды.
Комплекстүү ченемдик укуктук актылардагы ченемдик-укуктук базанын натыйжалуулугу” компоненти боюнча 2015-2019-жылдар аралыгында Кыргыз Республикасынын позициясы 14 позицияга жакшырды.
“Талаштарды чечүүдөгү мыйзамдык базанын натыйжалуулугу” компоненти боюнча Кыргыз Республикасынын позициясы 6 позицияга начарлады.
2020-жылы дүйнөлүк атаандаштыкка жөндөмдүүлүк деңгээли боюнча өлкөлөрдү рейтингдин методологиясы өзгөрдү жана жогоруда аталган компоненттерди камтыбайт.
 
Мамлекеттик мекемелердин ишинин 2015-2019-жылдар аралыгындагы көрсөткүчтөрүнүн динамикасы
 
Мекемелердин сапаты
2015
2016
2017
2018
2019
 
Кыргызстан Республикасы
115
105
103
88
93
 
 
Талаш-тартыштарды чечүүдөгү ченемдик укуктук базанын натыйжалуулугу ” жана “Талаш-тартыштарды чечүүдөгү ченемдик укуктук базанын натыйжалуулугу” компоненттери боюнча көрсөткүчтөрдүн динамикасы 2015-жылдан 2019-жылга чейин
 
Компоненттин аты
2015
2016
2017
2018
2019
 
Комплекстүү ченемдик укуктук актыларда укуктук базанын эффективдүүлүгү
 
Индекс
 
3.10
3.0
3.1
3.0
2.9
Позиция/ өлкөлөрдүн саны
113/140
103/138
77/137
88
 
99/141
 
Талаштарды чечүүдө мыйзамдык базанын эффективдүүлүгү
 
Индекс
3.0
3.10
2.9
3.1
3.0
Жер/ өлкөлөрдүн саны
99/140
88/138
90/137
96
 
105
 
Эскертүү: 1ден 7ге чейинки баллдар менен өлчөнөт (мында 1 өтө оорутуучу, 7 такыр оорутпайт).
     
Жогорудагы эки компонент боюнча көрсөткүчтөрдүн динамикасын эске алуу менен жеңилдик индекси орточо эсеп менен 3,0 түзөт, бул өтө оор эмес жана таптакыр жеңил эмес дегенди билдирет.
Татаал ченемдик укуктук базанын натыйжалуулугу компоненти боюнча Финляндия бардык бааланган өлкөлөрдүн ичинен эң жогорку позицияны ээледи.
               Талаштарды чечүүдө мыйзамдык базанын натыйжалуулугу» компоненти боюнча Сингапур бааланган бардык өлкөлөрдүн ичинен эң жогорку позицияны ээледи.
 
 
Рейтинг " Жашоо " бизнес "
 
Кыргыз Республикасы төмөнкү орундарды ээледи:
 
2015-жыл – 102-орун, 100дөн 60,74 упай;
2016-жыл – 67-орун, 100дөн 66,01 упай;
2017-жыл – 75-орун, 100дөн 65,17 упай;
2018-жыл – 77-орун, 100дөн 65,70 упай;
2019-жыл – 100 баллдан 93 балл, бизнес ачуунун жеңилдиги боюнча – 42-орун.
Европа жана Борбордук Азия өлкөлөрүнүн чакан тобунда орточо 11,9 жумушчу күндү түзөт. Бааланган бардык өлкөлөр жана экономикалар арасында эң жакшы көрсөткүч 0,5 жумушчу күн (Жаңы Зеландия). Наркы боюнча бардык өлкөлөр жана экономикалар боюнча көрсөткүч 0 долларды түзөт.
Минималдуу уставдык капиталга талаптардын субиндексине ылайык - мүмкүн болгон 100 баллдан 100 балл. Ошентип, минималдуу уставдык капиталга талаптар компоненттин бардык талаптарына жооп берет жана аны өркүндөтүү боюнча иштер жүргүзүлбөйт.
Бул категорияда эч кандай материалдар...

Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлигинин ишмердигиндеги эң маанилүү маалыматтардын баардыгы журналисттердин материалында: актуалдуу темаларга маек, окуя ордундагы репортаждар, иш чаралардагы видеожазуулар

Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлигинин социалдык роликтери Сиздерге негизги адам укуктары жана аларды коргоо, өлкө элинин укуктук маданиятын жана сабаттуулугун жогорулатуу жана юстиция мекемелеринин ишмердиги тууралуу маалымат берет

Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлигинин кызматкерлеринин катышуусундагы “Ой-Ордо” ток-шоулары адам укуктарын коргоо, Кыргызстанда мыйзам үстөмдүгүн бекемдөө, укуктук реформаларды өнүктүрүү жана жайылтуу боюнча талкууларды камтыйт

Сиздин акысыз укуктук жардам алууга укугуңуз бар! Сиз акысыз укуктук консультация алуу үчүн кайда кайрылсаңыз болот?

25.07.2019-ж. «КАБАР» агенттигиндеги маалымат-жыйын

Кыргыз Республикасынын мыйзамдары мобилдүү тиркеме

Кыргыз Республикасынын Юстиция министрлиги томонкудой кызматтарды корсотот

Сманалиев Канатбек Мойнокович Жаны КПК те юридикалык жакка карата

Сапарбаев Б. Экинен ажыратуу

Коррупциялык байланышты үз!

Апостилдештирүү процедурасынан өткөрүүнү унутпаңыз

Юридикалык кызмат көрсөтүүлөрдүн жаңыланган интерактивдүү картасы

Жаңылыктар 30.01.2020

Юстиция министрлиги бир катар мамлекеттик кызмат көрсөтүүлөрүн электрондук ыкмага өткөрдү

Юридикалык жактарды онлайн каттоо

КЫЛМЫШКЕР СОТТОЛГОН ЖОК. СЕБЕБИ?

Атайын репортаж: акыйкат жазаны ишке ашыруу

Акыйкат жазаны ишке ашыруу

Каракол шаарынын пробация органы

28.01.2020-жыл

Пробация кардары жөнүндө

Пробациянын кардарларын жумушка орноштуруу

Мамлекет тарабынан көрсөтүлүүчү юридикалык жардам жөнүндө

Юридикалык жардам 112 номуру боюнча

COVID 19 пандемиясы учурунда калкка юридикалык жардам көрсөтүү

"Медицинага ар тараптан көмөк" Күн маек (23.07.2020)

Адамдын тагдырын өзгөртүүгө мүмкүнчүлүк

Юстиция министрлигинде "Тилектештик Автобусу" долбоору ишке ашырылууда

КРнын ченемдик укуктук актыларынын долбоорлорун коомдук талкуулоонун бирдиктүү порталы

Кыймылдуу мүлккө талап укуктарынын бирдиктүү мамлекеттик реестри

Кыймылдуу мүлккө талап укуктарынын бирдиктүү мамлекеттик реестри финансылык уюмдар үчүн

Ченемдик укуктук актылардын долбоорун коомдук талкуулоонун бирдиктүү порталы

Талас облусунун тургуну – пробация органынын кардары өзүнүн тагдырын өзгөртүп, туура жолу түшкөн

Жалал Абад пробация органы

Бирдиктүү портал менен иштөө Кыргызстан жаңылыктары

Жыл өткөн сайын жарандар өз укуктарын коргоо жаатында аракеттерин күчөтүп жаткандыгы байкалууда

Жети-Өгүз районунда Пробация боюнча кеңеш жана "Жардам" иш-чарасы

Юстиция министрлиги жети маалыматтык тутумдун төртөөнү ишке киргизди

Автотранспорт каражатына берилген ишеним кат укук белгилөөчү документ болуп саналбайт

Жогорку Кеңештин ыйгарым укуктарына карата Юстиция министринин комментарийи

Жумгалга юстиция үйүнүн пай дубалы түптөлүүдө

Кыргыз Республикасынын юстиция министри Марат Джаманкулов ант берип жатат

МАНАС РАЙОНУНДА ЮСТИЦИЯ ҮЙҮНҮН ИМАРАТЫ КУРУЛАТ

Соттук укуктук реформаны ишке ашыруу КЕЧ ЭМЕС 04 11 2020

Соттолгон адамдарга ырайым берилди

Калкка акысыз укуктук кеңеш беруугө карата кечээ күндөн тарта декада өткөрүлүүдө

0:03 / 7:51 АР БИР АТУУЛ АКЫСЫЗ ЮРИДИКАЛЫК ЖАРДАМ АЛУУГА АКЫЛУУ

Акысыз юридикалык кеңеш берилүүдө

Калкка акысыз юридикалык кеңеш берүү декадасы жүрүп жатат Кыргызстан жаңылыктары

Тилектештик автобусу миңдей жаранга укуктук жардам көрсөттү

Кемин шаарында Акысыз Юридикалык Жардам Борборунун ачылышы болуп өттү

Кыргыз Республикасынын Юстиция министринин Жаңы жыл менен куттуктоосу

Ченемдик укуктук актылардын долбоорун коомдук талкуулоонун бирдиктүү порталы жөнүндө

Жумгал районунда «Жардам» иш-чарасы өткөрүлдү

Бирдиктүү порталды иштеп чыгуучунун мүмкүнчүлүктөрү

Бирдиктүү порталдын колдонуучусунун мүмкүнчүлүктөрү

Гильотина принципби боюнча мыйзам актылардын ишмердүүлүгүн токтотуу

Мыйзамдарды Конституцияга шайкеш келтирүү / Маанилүү маек

Кынатбек Сманалиев менен маек Демократия сабактары

Укугун билгендин укуругу узун

ЮСТИЦИЯ МИНИСТИРИ БАТКЕНДЕ

Тилектештик автобусу менен укуктук жардам КЕЧ ЭМЕС 24 06 21

Юридикалык жактарды мамлекеттик каттоо жана кайра каттоо жөнүндө типтүү чечимдердин үлгүлөрү

ЖМКны мамлекеттик каттоо (кайра каттоо) жана ишинин токтотулушун каттоо тартиби, документтердин тизмеси жана үлгүлөрү

Юридикалык жактарды каттоонун тартибин жөнгө салган ченемдик актылар

Юридикалык жактарды каттоонун тартибин жөнгө салган локалдык актылар

Кыргыз Республикасынын экономикалык ишмердиктердин түрүнүн мамлекеттик классификатору

Каттоо арызынын формасы

Кабарламалардын формасы

Юридикалык жактарды, филиалдарды (өкүлчүлүктөрдү) мамлекеттик каттоо (кайра каттоо) жана ишинин токтотулгандыгын каттоо үчүн жыйымдардын өлчөмү жана акы төлөнүүчү мамлекеттик кызматтардын баасынын прейскуранты

Юстиция органдарынын даректери жана маалым даректери

Юридикалык жактарды, филиалдарды (өкүлчүлүктөрдү) мамлекеттик каттоо (кайра каттоо) жана алардын иш-аракетин токтотууну каттоо үчүн документтерди кабыл алуу же кайтарып берүү жөнүндө тил каттар

Кайра өзгөртүп түзүү, уюштуруу документтерин, күбөлүктөрдү, мөөрлөрдү жана (же) штамптарды жоготуу (бузуп алуу), жоюу жөнүндө кулактандыруу

Жалпыга маалымдоо каражаттарынын мамлекеттик каттоо (кайра каттоо) жөнүндө күбөлүгү жоголгондугу (бузулгандыгы) жөнүндө кулактандыруу

Мамлекеттик каттоо жол-жобосун өткөрүү тартиби жана зарыл болгон документтердин тизмеги жана үлгүлөрү

Коммерциялык жана коммерциялык эмес уюмдардын типтүү уставтары

Юридикалык жактарды мамлекеттик каттоо, кайра каттоо жана иш-аракетти токтотуу жөнүндө типтүү чечимдердин үлгүлөрү

Мамлекеттик жыйымдын өлчөмдөрү

Жеке нотариалдык иш жүргүзүүгө укук берген лицензия алууга талапкер адамдардан квалификациялык экзамен кабыл алуу боюнча квалификациялык комиссиясынын курамы

Жеке нотариустардын реестри

Мамлекеттик нотариустардын реестри

Насыя бүтүмдөрүн күбөлөндүрүүдө төмөндөтүлгөн баада кызмат көрсөтүүчү жеке нотариустардын тизмеси

Мамлекеттик жана жеке нотариустардын ишмердилүүгүн текшерүү боюнча 2023-жылга План

Мурас иштерин жүргүзүүгө ыйгарым укуктуу жеке нотариустардын тизмеси

Нотариалдык ишти жөнгө салган ченемдик укуктук актылары

Жеке нотариалдык иш жүргүзүүгө укук берген лицензиясы жөнүндө

Жеке нотариалдык иш жүргүзүүгө укук берген лицензия алууга талапкер адамды стажировкадан өткөрүү жөнүндө

Нотариалдык иш жүргүзүү укугуна лицензия алууга талапкер жактар үчүн экзамендин суроолорунун тизмеси

Нотариалдык ишти жөнгө салган локалдык актылар


Ченемдик укуктук актылардын маалымат базасы

Кененирээк

Кыймылдуу мүлккө карата укук талабынын бирдиктүү мамлекеттик реестри

Кененирээк

Юридикалык жактардын, филиалдардын (өкүлчүлүктөрдүн) жана ММК электрондук базасы

Кененирээк

Юридикалык жактарды, филиалдарды (өкүлчүлүктөрдү) жана ММК каттоо

Кененирээк

Апостилдештирүү

Кененирээк

Нотариат жана адвокатура

Кененирээк

22cb696368cdf3abfca6b836709577ad20210315041928.giff640f25054436dcee5db2a00d9f1a9ec20230404061155.png488b8d22728509333eccfa32c150c77e20240415050626.jpgd7062cf495045f0f83db01dc7fbc805e20211122023517.gif4c62292248e11cd381a6a8cc85cf250620240110031229.jpg1bbf5a430d0ae44ec16d0daa6f98880320240205013954.jpgd352120419a655c88ecd8f209303545220230323062814.png0179169d8eda7be8b38121084672912020210428032332.jpg

Жылнаама

ПнВтСрЧтПтСбВс

Жаңылыктар -

Анонстор -

Сурамжылоо

Жеке жана мамлекеттик нотариустар тарабынан аткарылып жаткан кайсы нотариалдык иш-аракеттер Сизде кѳбүрѳѳк кызыгууну жаратат?


Система Orphus //ком

Сайттын эски версиясы